Conform legislației în vigoare, consumatorul poate renunța la comandă în decurs de 14 zile calendaristice de la primirea coletului. Renunțarea la cumparare este aplicabilă doar clienților persoane fizice!
Pentru renunțarea la comandă, înștiințarea se va face prin una din urmatoarele metode:
- din formularul special creat https://krista.ro/formular-retur-produse sau
- din pagina de contact (https://krista.ro/contact), menționându-se în cadrul mesajului numărul de comandă sau
- în scris la adresa de mail: krista@krista.ro
Atenție:
- produsul returnat este bine să fie în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit, impachetat suplimentar fata de ambalajele originale, asa cum a fost livrat), pentru a evita deteriorarea în timpul transportului;
- în cazul în care au fost achiziționate mai multe produse identice, se va putea returna doar un produs desigilat, restul cantității fiind acceptat pentru retur doar dacă vor fi sigilate;
- în cazul în care au fost achiziționate mai multe produse identice și se va returna doar o parte din cantitatea achiziționată, se va putea returna doar produse sigilate;
- în cazul în care comanda beneficiaza de cadou / voucher promotional, iar contravaloarea produselor returnate nu se mai incadreaza in promotia respectiva, cadoul trebuie returnat, lipsa returnarii acestuia determinand diminuarea valorii de returnat catre consumator.
- cheltuielile de returnare vor fi suportate de client (conform art.14 din OUG 34/2014), iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 zile calendaristice;
- produsele care se produc doar LA COMANDA, nu pot fi returnate;
- produsele cu specificatia RESIGILATE, nu pot fi returnate;
- dacă produsul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca și nou, legea ne dă dreptul de a solicita o taxă pentru readucerea în stadiul inițial (dacă este posibil) sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca second-hand sau, la opțiunea clientului, îi vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia. Acestă clauză se aplică conform OUG nr. 34/2014, în cazul achiziționării de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanță, aplicându-se definițiile cuprinse în articolul 14 (https://www.trusted.ro/faq-trusted-ro/oug-nr-34-2014/#art14). Clientul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calităților si funcționării produselor. Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de functțonare a Bunurilor, Cumpărătorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic. De exemplu: Cumpărătorul trebuie doar să monteze și să probeze un cărucior pentru bebeluși/copii doar în interior, nu să il scoată afară, unde roțile pot fi uzate, zgâriate, murdărite etc. În aceeași categorie, de diminuare a valorii bunurilor intră și ambalajele lipsă, rupte sau deteriorate, neambalate suplimentar, așa cum au fost livrate.
- Coletele retur trimise din inițiativa dvs nu vor avea sume de ramburs, acestea neputând fi acceptate de la curier. În cazul in care clientul alege trimiterea coletului cu orice firma de curierat dorește, acesta va fi fără ramburs, iar plata transportului va fi suportată de către client.
- Pentru coletele ridicate de curier la inițiativa noastră, curierul va avea toate datele (awb) pentru recepționarea coletului in conditii legale.
- Toate acestea sunt aplicabile oricarui retur, indiferent de motivul returnarii (inclusiv in cazul in care s-a livrat un produs eronat de catre operatorul economic). Utilizarea sau deteriorarea unui produs care nu a fost in comanda reprezinta insusirea acelui produs si conduce la aplicarea legii in vigoare.
Orice retur ridicat de firma de curierat cu care colaborăm (curier trimis de noi) va avea un cost calculat în funcție de greutatea și dimensiunile coletului, conform tarifelor curierului. Această sumă va fi reținută din valoarea rambursului, conform condițiilor de retur. Costul standard este de 25 lei.
Taxa percepută de curier va fi stabilită conform borderoului de transport și comunicată clientului după recepționarea coletului. Pentru a evita costuri suplimentare, este esențial ca produsul să fie ambalat corespunzător, folosind fie ambalajul original, fie un ambalaj adecvat, care să protejeze produsul și să respecte dimensiunile inițiale ale coletului.
În cazul defectelor (defecte de fabricație ascunse, deteriorări la transport, funcționalități defectuoase, componente lipsă), costul total al transportului va fi suportat de către noi (Krista.ro), doar la trimiterea curierului de către noi. În cazul în care clientul dorește trimiterea coletului cu orice firmă de curierat dorește, aceasta va fi fără ramburs, iar plata transportului va fi suportată de către client.
Și în acest caz inștiințarea se va face
- din formularul special creat https://krista.ro/formular-retur-produse sau
- din pagina de contact (https://krista.ro/contact), menționându-se în cadrul mesajului numărul de comandă sau
- în scris la adresa de mail: krista@krista.ro
Exceptări de la dreptul de retragere conform Art.16 din OUG 34/2014:
lit. d) furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid.
lit. e) furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator (de ex. olițele, reductoarele, colacii gonflabili sau alte produse umflate cu gura).
Schimbul de produse
In cazul in care clientul doreste sa schimbe produsul comandat cu alt produs decat cel din comanda initiala (alta culoare, marime, dimensiune, alt produs etc), Krista va proceda ca si in cazul unui retur (vezi Procedura de retur), clientul va suporta taxele de transport aferente, conform tipului de produs. Dupa receptionarea produsului de schimbat, acesta va fi verificat si ulterior Krista va trimite clientului produsul de schimbat catre client, clientul plateste la primirea noului colet taxele de transport aferente, conform listei taxelor de livrare (taxa de retur + taxa de trimitere standard).
* Livrarea produselor de mari dimensiuni
Taxa de livrare pentru produse de mari dimensiuni se aplică în funcție de volumul acestora, indiferent de valoarea comenzii. Categoriile considerate fiind de mari dimensiuni sunt:
- Carucioare pentru copii
- Balansoare si leagane
- Scaune auto
- Triciclete pentru copii
- Patuturi si mobilier pentru camera copilului
- Birouri pentru copii
- Premergatoare
- Jucarii de exterior
- Fotolii din plus pentru copii
Diminuarea valorii Bunurilor returnate
Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță, Cumpărătorul nu are posibilitatea de a verifica Bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din același motiv, Cumpărătorului i se permite să testeze și să verifice Bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor.
Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a Bunurilor, Cumpărătorul trebuie să le manipuleze și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: Cumpărătorul trebuie doar să probeze în interior un cărucior, tricicleta sau trotineta, nu să il scoată în parc, afară sau în medii unde s-ar putea uza roțile, să nu deterioreze sau să arunce ambalajele originale etc. sau Urcarea peste un obstacol (trotuar, denivelare, scara etc), se va face ridicand cu mana mai intai partea din fata pe obstacol si ulterior se impinge partea din spate sau cu spatele se ridica rotile din spate si se trage ulterior, fara a se pune presiune pe manerul caruciorului / tricicletei.
Cumpărătorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii Bunurilor care rezultă din manipulări, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor.
În cazul în care Cumpărătorul își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat Bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, Cumpărătorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii Bunurilor.
Bunurile returnate ce prezintă urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai după aducerea lor la conformitate, implicând costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate, inclusiv înlocuirea ambalajului și aducerea la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Resigilat. Valorea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferență dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.
Orice diminuare a valorii Bunurilor rezultată din manipularea acestora, altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării Bunurilor este in responsabilitatea Cumpărătorului. Pentru claritate, din prețul total al Bunului returnat, Vânzătorul va reține o sumă de bani ce reprezintă diminuarea valorii Bunului in proporție de 5%-50% din valoarea inițială a Bunului, după caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata către Cumpărător după recepționarea și verificarea Bunurilor returnate.”
Informatii privind exercitarea dreptului de retragere
Aveți dreptul de a vă retrage din prezentul contract, fără a preciza motivele, în termen de 14 zile calendaristice.
Perioada de retragere expiră după 14 zile calendaristice începând de la ziua la care intrați dvs sau o parte terță, alta decât transportatorul, în posesia fizică a produselor.
Pentru a respecta termenul limită de retragere este suficient să trimiteți comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere.
Consecințele retragerii
Dacă vă retrageți, vom rambursa orice sumă pe care am primit-o de la dvs, inclusiv costurile livrării inițiale, cu excepția cazului în care comanda este returnată parțial (când se returneaza doar o parte dintre produsele comandate) și cu excepția costurilor suplimentare determinate de faptul că ați ales altă modalitate de livrare decât cel mai ieftin tip de livrare standard oferit de noi, fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data la care suntem informați cu privire la decizia dvs de a vă retrage din prezentul contract. Vom efectua această rambursare folosind aceeași modalitate de plată ca și cea folosită pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care v-ați exprimat acordul expres pentru o altă modalitate de rambursare; în orice caz, nu vi se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări. Pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare, in decurs de 3-30 de zile de la acceptarea returului.
Expediați produsele sau înmânați-le direct nouă la adresa sediului de la care au fost expediate, adresă pe care o veți primi în scris, prin email, imediat după confirmarea primirii solicitării de retragere, fără întârzieri nejustificate și, în orice caz, în decurs de maximum 14 zile calendaristice de la data la care ne-ați comunicat retragerea. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi înainte de expirarea perioadei de 14 zile calendaristice.
CONCILIERE AMIABILĂ
Pentru cazurile în care nu ați găsit răspuns favorabil sau doriți să rezolvați orice problemă legală apărută în relația cu krista.ro vă rugăm să folosiți adresa de email juridic@krista.ro sau pagina de contact https://krista.ro/contact. În acest caz, termenul de răspuns va fi de maxim 3 zile lucrătoare.